reklama

Kúsok obyčajnej cesty tramkou

Celý ostatný týždeň som sa tešila na víkend. Nedeľa bol ten deň!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Ráno som zaspala ;) Plán vstať o siedmej sa pod vplyvom bubnovania dažďa na parapetnú dosku posunul o pol hodiny. Rýchle raňajky v zložení mlieko a moj perníkový koláčik obohatený medom. Jemná ponadávanie si na neutíchajúci dážď, ktorý zmaril moj plán vziať si žaby a sukňu. Neochotne som na seba natiahla rifle, botasky, tričko a hrubú mikinu s kapucňou. Dáždnik do ruky a hor sa v ústrety MHD. Niekoľko desiatok rýchlych krokov k bus zastávke. Šok. Ide o necelých pat minút.

Fúkajúci vietor a bičujúce kvapky dažďa sa mi začali protiviť. Našťastie sme nastúpili do teplého autobusu a zviezli sa dve zastávky. Prestup na tramku, ktorá prišla nečakane rýchlo. Všímate si dáždniky? Ja áno! Sivé, čierne, tmavomodré sú tak skľučujúce. Veď keď prší tak nemusíme byť smutní, nie? Ja mám ružový, taký aká je cukrová vata ;) A ten chalan! Dáždnik s krajinkou. Slniečko a pravdepodobne talianska krajina – kopce, lúky, domček, ľudia. Ten dáždnik ma úplne očaril a vyčaril dobrú náladu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvyčajne si v tramke číslo 1 čítam knihu. Zvyk využiť čas cestou do práce. Tento raz som sa presvedčila, že je zbytočné nostiť knihu celý deň so sebou a tak som pozorovala ľudí, ubjehajúce ulice, autá. Rozostavaná Hradčanská s opierajúcimi sa robotníkmi ;) Poloprázna tramka sa rozbehla ďalej na Chodkovi sady a z nich velikou zákrutov dolu z kopca. Trúbiace autá, húkajúca sanitka, dvadsaťročné ucho na športiaku, z ktorého hudbu počuť snáď až na hrad. Malostranská. Počkať! Malostranská? Veď sedíme v jednotke! Diliiii? Prečo sme neodbočili doľava???

Nechápavé pohľadi štyroch mužov a mňa. Dvere u šoféra sa rozleteli. Vybehol z nich asi tridsaťročný chalan, pár krokmi prešiel tramkou, roztiahol zadné dvere a naskočil do druhého vozňa. My všetci sme sa medzitým usmievali. Zabudol odbočiť – skonštatoval pán v maskáčoch. Možno už myslel na obed – dodala som ja. Počas toho ako som hovorila tento dovod mi napadol oveľa doveryhodnejší, ktorý sa stáva aj mne – myslel na priateľku. Ja som vtedy hľadala sms od Miška a rozmýšľala čo napísať do sms, ktorá je tak krátka a vojde sa tam, no proste nič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ospalými očami som pozerala po šoférovi, ktorý si medzičasom zbehol do našeho vožna pre kľúče. Jeho pobehovanie medzi tramkami z ďaleka neskončilo. Vybehol vonku, niečo buchlo a skúšal sa pohnúť. Nič. Opakoval to dvakrát neúspešne až na ten povestný tretí sme sa pohli tam kam sme mali. Niečo zašramotilo a my sme sa pohli smerom dozadu! Cúvať v tramke? Áno! :) Okolo stojace autá a hlavne šoféri po nás divne pozerali. Neviem o čo im išlo. Ja s bratom som meškala na rande s rodinkou a brala som tento začiatok dňa za úplne super ;) Kto može povedať, že cúval v tramke? JA. Usmievavý šofér o chvíľku pribehol k nám, všetkým sa ospravedlňoval za meškanie. Bol zlatý, usmiaty, veselý, no zároveň zamyslený. Ktovie či sa mu to už niekedy stalo. Preblislo mi hlavou. Na čo naozaj myslel? Čo cítil, prežíva, dozvedel sa niečo čo ho vyviedlo z rovnováhy? Vymýšľanie a domýšľanie si príbehu, choroba z povolania povedala by moja pani profesorka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tramke vládla príjemná atmosféra. Nikto nenadával, nikto sa neponáhľal, nikto neobviňoval šoféra. Všetci sme sa usmievali. Možno preto, že nás tam bolo málo. Možno preto, že bola nedeľa. Možno sme sa všetci ocitli na chvíľku v alicinej krajine zázrakov, kde aj tramka može cúvať uprostred preplnenej ulice ;) Asi to bolo tak! Na tú chvíľu dážď ustál a cez husté mraky sa predieralo slniečko. Reálny čas kedy sa toto odohralo nebol možno ani pať minút ;) Ale tá jazda potom! Tak rýchlo som na tramke ešte nešla. O dve zastávky ďalej som vystupovala s pripraveným dáždnikom v ruke, pretože sa rozpršalo fakt parádne. Posledný úsmev na šoféra a zmizli sme v spleti ľudí v ústrety ďalším zážitkom toho dňa.

Radoslava Cibuľová

Radoslava Cibuľová

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu